diumenge, 17 d’agost del 2014

Bona nit des de Baviera!

Bona nit!

Us escrivim fugaçment des del càmping de Rothenburg (Alemanya) on dormirem aquesta nit. Acabem d'arribar fa molt poquet, i aprofitem l'última estoneta que queda perquè tanqui el bar del càmping per dir-vos que estem molt bé!

Després de la última publicació vam marxar cap al següent destí, Eguisheim, un poble que ens va enamorar pels seus carrers nets i adoquinats, ple de cases tradicionals colorides i amb balcons i entrades farcides de flors. Allà vam menjar un bretzel i vam tastar uns dolços que s'assemblaven molts als panellets catalans pel seu gust a ametlla i sucre.. almenys eren igual d'embafosos, jajaja També vam entrar a un "celler" de vins autòctons on vam tastar un vi blanc, un crêmant (és una mena de cava que fan allà) i un vi negre gratuïtament,

Després vam seguir la nostra ruta de pobles per Colmar. Aquesta ciutat també té molt d'encant i, encara que és força turística, guarda tota l'autenticitat arquitectònica de la zona. Vam fer una volta en barca pels canals d'aigua que travessen la ciutat amb un guia que ens va explicar algunes curiositats de com s'usaven aquests espais d'aigua antigament. Gràcies a les seves explicacions en anglès, vam poder situar l'antic safareig, així com l'espai on els pastors duien el bestiar a que beguessin aigua. a més, com que era l'últim trajecte que feien abans de tancar aquesta activitat i no hi havia més clients, a la barca hi anàvem només el Riki, jo i el guia. La gent de les altres barques amb qui ens creuàvem ens miraven amb enveja, perquè ells anaven apretadets.

Després vam passar el vespre en altres poblets com Kayserberg i Riquewihr. Aquest últim el vam veure molt fugaçment de passada en cotxe. També ens van semblar molt bonics, realment es tracta d'una regió molt recomanable i tots aquests poblets estan molt a prop entre si, a cinc o deu minuts entre un i l'altre.

La nostra última parada va ser ja entrada la nit a Ribeauvillé, on vam sopar a la furgo tranquil·lament abans de preparar el llit i donar una volta pel poble, on no hi havia ni una ànima. Vam dormir a un pàrquing de la zona molt tranquil, teníem de veïns uns italians que també pernoctaven en el seu monovolum.

L'endemà (ahir), vam aprofitar que vam matinar per fer una volta pel mercat medieval que es celebrava al mateix poble, on s'hi podia observar la pràctica de diferents oficis de l'època. Hi havia paradetes amb joguines de fusta i d'ós, terrissa, herbes aromàtiques, combats entre cavallers... La veritat és que valia força la pena i la gent va ser molt amable deixant-nos provar diferents estris com les malles protectores dels cavallers, o la serra de tallar troncs.

Després d'esmorzar al mateix poble uns croissants que vam comprar a un forn de pa (Bulangerie), vam seguir el nostre viatge direcció Kintzheim, que quedava a uns 30 minuts. Allà volíem visitar la Montagne des Singes , un parc on viuen un munt de micos en mitja captivitat. És curiós veure com aquests animals es relacionen entre ells i la familiaritat que tenen vers als humans. Malgrat em provocava una mica de reticència imaginar-me'ls sense llibertat, l'experiència ha sigut sorprenent, veure aquests animals de tan a prop, sense gàbies, saltant d'un arbre a l'altre, menjant fruita i jugant entre ells en un ambient natural, amb unes condicions semblants a les del seu hàbitat original ha sigut una experiència nova. El Riki va fer un parell de col·legues i tot.

Al migdia vam dinar a la "frontera" amb alemanya, i a la tarda ens vam plantar a Frieburg (alemanya), on ens vam fotre els primers birrots de mig litre. Després de sopar, vam anar cap a al poble que volíem visitar al dia següent: Triberg, on hem dormit en una àrea de caravanes molt bonica i tranquil·la, al costat d'un riu. Ahir vam arribar-hi molt tard, i el cel estava completament destapat i cobert d'estrelles, sense cap contaminació lumínica que espatllés aquest bonic espectacle.. i avui al despertar-nos hem comprovat que l'entorn no podia ser més deliciós per als sentits. La nostra destinació era aquest poble perquè és conegut pels seus rellotges de cucut. Hem pogut veure'n molts models, ja us en fareu una idea amb les fotos.. de tots els tipus i tamanys! També ens hem apropat a un poble proper, on hi ha el rellotge de cucut més gran del món, amb tan bona sort que quan hi hem arribat quedaven tres minuts per l'hora en punt, moment en que ha sortit l'ocell gegant de fusta per la finestra per cantar l'hora.

Després hem torat a la carretera, doncs teníem una hora de camí fins al següent punt marcat al mapa: Gengerbach. Aquí em dinat i hem pogut descobrir un altre poblet preciós de la regió de la Selva Negra. Després ja hem fet rumb a Rothenburg ob der Tauber, on estem ara i on passarem la nit a un càmping.

La intenció per demà és visitar alguns poblets de Baviera, després de passar el matí pel poble on som ara, tenim previst anar a dinar a Bamberg, a un lloc que hem vist molt recomanat per internet, on es pot dinar bé i barat. i sobretot, amb unes autèntiques i delicioses cerveses alamanes. A més queda molt a prop d'un altre lloc on hi ha una macrobotiga de cerveses on poder comprar provisions per degustar desenes i desenes de marques.

Ja veieu, estamos borrachos y felices!

Una abraçada família!

PD: Lo de borrachos es broma mama jajajajajajaja

Eguisheim, Alsàcia (França)

Camp de Blat de moro a Eguisheim, Alsàcia (França)

Colmar, Alsàcia (França)

A la barca a punt de surcar els canals de Colmar, Alsàcia (França)

Una enganxina més per l'armari de la furgo.

Botiga de "bolillos" a Kayserberg, Alsàcia (França)

Fira medieval de Ribeauvillé, Alsàcia (França)

Menjant croussants a Ribeauvillé, Alsàcia (França)

Montagne des Signes, Keintzhein

A punt de creuar la frontera
La Tati fent cares a Freiburg, Selva Negra (Alemanya)
Birrots a Freiburg, Selva Negra (Alemanya)

Nova actualització amb més fotos:

Eguisheim, Alsàcia (França)

Tati y los monetes

Esmorzar ràpid

Roedores

Triberg, Selva Negra (Alemanya)

Un nativo de Triberg.

El rellotge de Cucut més gran del mon. Triberg, Selva Negra (Alemanya)

Un altre rellotge de cucut getgant a Triberg.

Rellotges de cucut de Triberg fets a ma.

Gengerbach, Selva Negra (Alemanya)

A tot arreu hi han WC públics... Quant ens queda per aprendre.

Un bitxo casteller a Gengerbach

Cervesa de mig litro i pastís "Selva Negra"

Gengerbach, Selva Negra (Alemanya)

1. Que envidia! dice el papa (pero sana) . Menudas fotos (¿con la camara nueva?, lo de la hora no lo lleva muy bien mi ordinador ahora son las 9'30h ,a sido llegar del trabajo y mirar si habia noticias vuestras.Menuda alegria saber de vosotros
    .Ayer noche, domingo, le enseñe ala yaya las fotos que enviasteis el dia 15 le gustaron mucho,sobre todo que comais mucho... ji ji ji muchos besos de parte de los dos. El dia aqui esta triste, quizas llueva por fin, se me hace un poco dificil esto de escribir, no se ni poner los acentos perdonar las multiples faltas de ortografia. estais guapisimos los dos muy favorecidos de rojo y verde... tomaros una cerveza por mi, de esas que ya sabeis mejor que yo...Un abrazo, mejor muchos...

1. Hola mama! Te había escrito una súper contestación pero no sé porque se me ha borrado. Ahora seré más breve.. jeje

Estamos muy bien, por Alemania! Acabamos de desayunar pan con Philadelphia y mantequilla por 1€ cada uno y ayer tomamos una cerveza de medio litro cada uno por 1,40€. Nos ha sorprendido que dentro del camping las cosas sean tan baratas... El camping es chulo, y la gente que nos hemos ido encontrando es casi siempre muy servicial, aunque este año que viene me voy a tener que poner con el inglés para poderme entender mejor cuando vaya de viaje al extranjero.

Me he comprado un chubasquero rosa la mar de chulo y una chupa roja. Por aquí hace mucho frío, pero por la noche no pasamos ni gota de fresco, porque el saco que nos hiciste es súper calentito. El tiempo es algo inestable, hoy parece que se vaya a poner a llover en cualquier momento. Aún así, estamos disfrutando mucho y grabándolo todo con la cámara nueva para poderos enseñar nuestra experiéncia al detalle.

Ahora ya recogeremos los bártulos y seguiremos nuestra ruta. No sé cuando volveremos a tener internet, ya que nos hemos dado cuenta de que no es demasiado habitual que los bares tengan WI-FI. Dale muchos recuerdos y abrazos de nuestra parte al Juan, a las yayas y al yayu.. a la Akra dile de mi parte que donde esta el ninu.. jajaja

Un besazo família, os quiero!! :)

2. Hola nens,

Les fotos són una guapada i els llocs espectaculars. Tenim una mica d'enveja però amb aquest reportatge sembla ben bé com si hi fossim amb vosaltres. Disfruteu molt i aneu amb molta precaució.
    Un petó molt fort per tots dos. Bona nit. Nosaltres estem bé.

1. Osti tu, un comentari vostre! Jeje... Molt bé, molt bé, així m'agrada.

Nosaltres estem bé, ara hem enganxat una xarxa wifi gratis per casualitat però caduca en 30 minuts. Així que res, entre demà i passat intentarem tornar a actualitzar que tenim noves fotos.

Que vagi molt bé i espereu-nos a Llançà per la setmana que ve. Ja avisarem!

Una abraçada i records de part de la Tati.

3. Buenas...!
    Acabo de ver las fotos, segunda parte, de ayer. Muy monos los monos ji ji ji el nativo esta guapisimo
    con esas trenzas.
    Que reloj ,como una casa de grande (yaya Isabel) ha venido hace un rato y hemos visto las ultimas fotos juntas, muy contenta de saber de vosotros , que guapos...! que bonito todo...
    Estamos viendo las fotos el papa y yo(entre frase y frase pasa una hora) de parte suya...8 que estais echos unos personajes por Alemania... que os echa mucho de menos, que el no ocupa sitio que le encanta todo lo que estais viendo(el lo ha visto en la tele) ... que disfruteis mucho.Muchos abrazos,besos..y paz(Juan).Bueno chicos seguid así(N) y sobre todo comer mucho ji ji ji

4. Per cert, ahir vem tirar l'Euromillones. El papa diu que et pregunti si la Dobló va bé i no tens cap problema.
    Bé, feu moltes fotos i ens veiem per Llança.
    Molts petons i abraçades.

1. Ok, gràcies per l'euromillones. La dobló de moment bé. Una abraçada i ens veiem aviat!